[Drand] praktikant under längre tid?

Camilla Alm camilla.alm at fysik.su.se
Thu Apr 26 10:35:45 CEST 2018

Hej!

Jag har fått ett önskemål från en väldigt engagerad och målmedveten student. Han studerar just nu teoretisk fysik i England. Han vill gärna lära sig mer och önskar komma hit och praktisera under sommarledigheten. Detta skulle då röra sig om från mitten av juli till slutet på augusti. Så här har vi ju en "win win situation", vi får gratis arbetskraft under sommaren då det är låg aktivitet och han får med sig erfarenhet i sin studiekarriär. Sådana saker är viktiga att ta vara på, mejla mig om ni känner att ni vill utnyttja detta tillfälle!

I have received a request from a very committed and purposeful student. He is currently studying theoretical physics in England. He would like to learn more and wish to come here and practice during the summer. This would be from mid July to the end of August. So here we have a "win win situation", we get free labor during the summer and he get the experience. Such things are important to take care of, email me if you feel like you want to take advantage of this opportunity!?

Best regards

Camilla Alm
Studievägledare
Lokal samverkanskoordinator för fysik/matematik

Stockholms Universitet
Fysikum
Roslagstullsbacken 21
106 91 Stockholm